Saturday, February 27, 2010

Pre-Malaysian Night

Bilik aku berselerak oh. Rambut penuh dalam bilik air, tadi acan main gunting2 rambut aku trim. Dah bertambah hensem balik dah. ;p

Ifek-ifek aku dah sampai oh. Stim bila main. walaupun gitar squier strat dan amp squier, tapi puas hati la juga. Ada rezeki sambar gitar sentap nanti la. hehe.

Esok Malaysian Night oh. Praktis setiap malam selama 3 minggu untuk satu malam esok. Semoga semua baik-baik saja. Ada member aku nak buat kelakar jerit2 nama aku waktu babak serius aku nanti. Minta aku tak tergelak sudah la. Nawe punya member.

Kepada semua member yang datang nak tengok, aku cuma nak kata tahniah. Kau bertuah dapat tengok Malaysian Night di warwick. Kepada yang tak datang tu, tak pa lah, aku faham kesibukan. Macam2 event esok. Sheffield games. Imperial games. Liga bola portsmouth. Saturday Night Fever. dan lain-lain yang tak segempak MNight Warwick la of course.

Ada video-video lama tahun2 lepas punya persembahan di youtube. Cuma taip 'Warwick Malaysian Night (tahun)' dan dapat tengok.

Ada yang komplen di video-video itu, dikir barat cacat. Tak ada kesenian dikir kelantan. Sumbang. Lari jauh dari adat dikir barat. Tapi aku tetap bangga. Tak pernah ada dikir barat yang aku tengok mana yang terlibat terdiri daripada semua kaum. Ini dikir barat Malaysia! ;)

Walaupun tak cukup instrument wajib dikir yang 6 tu dalam dikir kami. Dan kami hanya guna kompang sebagai alat musik. Ditambah dengan beberapa alat musik lain. Tapi, aku tetap bangga. Lagipun mana nak dapat gong, gendang tu semua kat bumi Negeri Bersatu ni. Make do with what we have.

Akhir sekali, selamat maulidur Rasul! Biasa time2 ni aku follow rombongan family aku yang buat kenduri selawat. Tapi tahun ni tak ada lah. Selawat sendiri-sendiri sudah.

;)

4 comments:

  1. good luck for tomorrow weh..jgn terkekeh2 lak time serius esok..haha...

    ReplyDelete
  2. gud luck faiez!!! sorry aku tak dapat pergi weyh.. yep.

    ReplyDelete
  3. rmbut panjang la br cool..br rock kahkahkah

    ReplyDelete
  4. avid: thanks. nasib tak terkekeh semalam. haha.

    dodu: tak dapat datang haa. to pak ang. haha.

    johan: trim sideburn sikit ja. kasi kemas balik. rambut panjang gak. sayang nak ptg. hehe.

    -Reverie-

    ReplyDelete

Ideas in words by