Saturday, December 05, 2009

Aku seekor penguin.

Sekarang hari sabtu, jam 12.08 tengahari di Coventry, England.

Semalam aku pergi ice-skating. Aku tak pernah mencuba2 untuk berfikir tentang ice-skating. Apatah lagi berdiri di atas ice itu dan meluncur seperti penguin yang bebas. Memang aku tak pernah. Tapi aku cuba juga. Bersama rakan2. Ramai juga yang tak reti dan fist time seperti aku.

Aku jatuh atas ice hampir 50 kali aku rasa. Mula2 aku kira berapa kali. Tapi dah banyak kali aku lost count. Setakat kena gelak tu benda biasa. Sampai ada awek mat salleh datang hulur tangan kata, 'need help?'.

Hasilnya aku dah boleh berjalan sikit2 atas ice. Lagi 3, 4 ratus kali jatuh aku rasa boleh jadi pro lah. Sampai sekarang pinggang aku masih sakit. Semalam jatuh, buat2 cool. Senyum. Bangun tidur pagi tadi baru rasa sakit. Kanninnawe tol.
Aku juga hilang kunci bilik aku semalam. Hawau tol. Potong stim. Banyak sangat benda hilang atau tak sampai baru2 ni. Kunci yang akan meng'cost' kan aku sebanyak 7o pound untuk replace. Aduh. Tapi apa boleh buat. Nak buat macam mana.

SEmalam juga tengah2 main ice skating dengan kawan2. Seronok2 senyum2. Ada satu group yobs ni yang dah pandai main. Depa dengki kat kami aku rasa. Aku kena langgar 4 kali. Sekali tu kaki aku kena sepak. Aduhai. Ini jenis2 yang racist dan minda kolot nya mat salleh. Potong stim lagi. Tapi tak apa juga lah. AKu faham. Mungkin sebab budak2 ni tak pernah kena loceh. Liar. "Bak mai masuk Malaysia, hang pa tau la nasib. Aku tampaq sekor2. Nak aram sungguh." Kata seorang rakan aku yang sedang hangat semalam. Aku sekadar gelak.

Selamat.

7 comments:

  1. ice-skating coool!
    tapi x tahan part jatoh tue.
    sakit tubut badan dowh.

    ReplyDelete
  2. wow..
    best tu ice skating..
    men rollerblade pn sakitnya boleh tahan..
    nikan plak ice skating..
    da la sejuk..
    huhuhu

    ReplyDelete
  3. qistina: part jatuh tu yang ingat selalu. haha.

    zack: kau main rollerblade ke? aku tak pernah. sejuk tapi aku berpeluh. haha.

    ReplyDelete
  4. bagus.. jatuh dan bangun!!!

    seronok jatuh2 smalam kan...

    hahahaha..

    ReplyDelete
  5. dodu: dah habis perang ke? haha. seronok. dapat g urut pun sedap ni.

    ReplyDelete
  6. kuang hajau punya matsaleh.racist plak.ko join la bangla kat sane pukul matsaleh tu balik.....

    ReplyDelete
  7. Pis: mat saleh sini memang ada yang kurang ajar. Racist cam haram kalau yang tak betul. Tapi yang ok tu, ok je. Tempat orang, kena ikut cara diorang. Buat tak layan je.

    ReplyDelete

Ideas in words by