Saturday, September 27, 2014

Jijik betul aku tengok dia tersengih.

Jadi beberapa hari lepas aku diajak ke majlis makan-makan. Lepas makan aku pun melepak borak dengan mereka yang ada disitu.

Macam-macam benda borak. Dari hal Melayu pemalas, cina dah beli semua tanah Melayu sampailah ke cerita di jalan Gua Musang ada kereta kura berhantu. Waktu siang tersadai tepi jalan dekat dengan terowong tapi sampai malam kereta tu boleh berjalan tanpa pemandu.

Dalam banyak-banyak cerita, satu hal tarik perhatian aku. Ada seorang mamat ni cerita pasal dia ada kawan polis. Lepas tu ada orang repot pasal dia kat polis. Dia pun suruh member dia ambik fail laporan itu dan diletakkan ke bahagian paling bawah sekali.

Dengan bangga dia cakap, kalau yang buat laporan tu tak tanya polis pasal kes, sampai ke sudah fail tu akan ada kat bawah.

Seriau aku. Jijik betul aku tengok dia tersengih waktu tu. 

Pui. 

No comments:

Post a Comment

Ideas in words by